tirsdag 12. august 2008

Tirsdag

Kanskje ikke den mest pirrende blogg-overskriften noengang... Selv vil jeg si at "Tirsdag" høres mye mer spennende ut enn f.eks. "Torsdag" eller tilogmed "Søndag" men det kan aldri slå "Mandag" eller "Fredag". Jaja jeg innser at dette er veldig poengløs skribbling så hva med å komme med en oppdatering på turen?

Ok. Siden sist har turen blitt betalt, og jeg har mottatt billetter, forsikringsbevis, informasjon om henting på Sydney Airport osv... Alt i alt en solid samling papir som skal gjøre startsfasen på turen så behagelig som mulig. Alt ser ut til å falle på plass. Det eneste som mangler er biletten TIL Australia fra Norge, og TIL norge fra London. Alle turene i mellom (Auckland, LA, Lima osv) er kommet alt.. Kanskje er det en menneskelig svikt, kanskje er det bevisst.. Jeg må ivertfall somle meg til å kontakte X-plore og spørre snart.

Men jeg vil snakke litt utenom Australia turen nå i dag....

Det er Tirsdag. Og som tirsdager flest, våknet jeg ca klokken 10 (for noen er dette fryktelig sent, for andre er det fryktelig tidlig).

Så langt, er at dette er så langt en ganske elendig Tirsdag å leve ut. Denne tirsdagen visste så inderlig godt at den ikke kunne klare å toppe den forrige*, så den gjør overhodet ingen forsøk på å prøve engang. Snarere tvert imot. Fra da jeg brutalt våknet av en ringene telefon (ikke til meg) til jeg satt meg ned å skrive, har dagen behandlet meg med en forakt jeg ikke har sett maken til på lenge.

Jeg snakker om det faktum at jeg i dag har hatt en (lenge fryktet) tannlegetime.

Ikke av den sorten der du hører "Ja dette var bra pussing dette her, Christoffer! Bare å skylle så skal du få en fin regning du kan ta med deg" (hvor ble det egentlig av den lille plast-leken man fikk da man var liten?). Dette var en tannlegetime som falt utenfor den obligatoriske sjekkerutinen. I dag skulle jeg trekke en visdomstann! For å gjøre det hele litt ekstra interessangt, måtte vi jo selvfølgelig skjære bort litt tannkjøtt siden tanna var halveis dekket til, før vi kunne kappe av kronen og SÅ endelig trekke den ut.

Så her sitter jeg. Halve ansiktet er bedøvet, foran meg ligger det en pakke smertestillende som jeg snart må begynne å ta, og jeg kan ikke konsumere mat eller drikke på de neste 2 timene (jeg valgte naturlig nok å ikke spise før tannlegebesøket, så jeg begynner så smått å bli litt sulten).

Hvorfor skrive om dette i Australia bloggen? Rett og slett fordi jeg ville ha et medium der jeg kan syte gjennom akkurat i dag. Jeg holdt munn forrige uke da jeg måtte ta tre vaksiner for mitt ukelange opphold i Peru, men denne gangen går det ikke... Jeg måtte uansett skrive NOE i August også.

Men ikke misforstå. Jeg innser at denne bloggens sinnamann-preg er sterkt, og man lett kan føle at jeg nå bare sitter i halvmørket og er sinna på alt og alle, men dette er langt ifra sannheten. Når jeg publiserer denne bloggen skal jeg sette meg ned med gitaren min. Jeg skal spille en god låt. Jeg skal kanskje se en episode Friends, og om en og en halv time, da jeg kan spise og drikke igjen, skal jeg ta en iskald cola. Så jeg skal nok klare å snu denne dagen rundt før eller senere!



*Tirsdag den 5. August ble jeg og Synnøve offesiellt et par.

1 kommentar:

Familien BS sa...

Hei på deg!

Gratulerer med at du har blitt sammen med "Synne"! Du må bare spørre ho, hvis du lurer på hvem jeg er for en.